Friday, April 29, 2011

Eruilinda

Salam alaykum to my okaasan,penulis tegar blog kami.Silent readers,kata okaasan saya..pin diucapkan salam sejahtera.Hiak4,ada orang stalk blog kami ke? Takpe2,anda djemput mmbaca bsama-sama.Membaca jambatan ilmu,tidak ke syurga orang yang tak berilmu.Sahih ka ni? Mana dapat fatwa ni? Hamboihhh,semenjak sampai mesir ni naaa,macam2 keluar  dr mulut hang naa..oohhh,jahat mulut ni. Hiak3,buat pengetahuan sekmu la kalu nak tau,nak bg tau2 apa2 ni,bukan semua kena rujuk fatwa ada benda bole pikir sendiri.Nak harap kat mufti jah buat pandu hukum hidup ni namanya taklid buta.X semestinya bila mufti kata lagu tu hang terjun ramai2 sokong.Berapa ramai dah mufti bodoh la ni,nak ikut depa lagi ka? Tidok2 tidok sama sekali.Sabit tu la kita sendiri kena berlimu supaya x dtipu ilmuwan2 lain.Hiak3,apaka eruilinda? Apa hang duk tulis ni? Saja jah ehhh okaasan,erulinda bru lps mengaji vitamin.Ada dekat 12 vitamin nak dpulun,minggu depan ada test.Tu pasai otak jadi nanar sat tu...
hiak4

wehh,nak masuk syurga kena berilmu,tu 'fatwa' aku nak bagi.Hang nak terima ka? HIAK2

Tadok eh okaasan,jangan risau.Eruilinda saja jah tu.Tulisla apa hak terlintas ni.Nak skype mcm x boleh jah.Kalo sama2 masuk akaun sama.Mana nak tau bila 0n9 bila off9.Nak ber-ym,tenet sini mcm siput babi hutan.Lambat kemain.Hantu la dikatanya servis baru.Kemain slow ada..

Pasai abang tu,amboihhh riso gak kita ni.Nak buat lagu mana lagi.Duk bdoa je la.Nak face to face,eceh..macam tak logik jah.Lepas eruilinda mai sini,ada gak rasa pmr,smu ngan spm tu wasilah saja.hanya phubung saja.Abang pikik apa tu? Pikik nak kija ka? Hang ingat kija tu kerja sehari ka? Mami papa kita ada lagi nak bagi makan ni.Sementara mereka2 ada nak tolong kita,kita tolong diri kita sendiri.Cukupkan dulu ilmu kat dada ni.Kat luaq ni byk sgt setannya.Takut terjaga hampa.Aku hak duduk di mesir ni pun nampak setan gajah suma.Hang ingat mngaji tu kija setahun ka.Aku teringat kisah sorang ilmiwan kita dulu2.Dia ni sebelum tuntut ilmu lain,dia tuntut ilmu adab dulu.Ada beberapa tahun tu.Ape keh ilmu adabnya? Ni la orang blaja medik.Takda ada adab ngan tuhan,quran letak d hujung kaki,bc nya time mlm jumaat,bc yasin time ada org nak mampoih,adab ngan ilmu toksah kira.bangku dia buat dr mana? dr buku hak duk dia cedok ilmu tu la.adoiiii,aku bukan kata cium peluk dodoi mandi buku2 kita tu,jgn duk perendah,jgn duk sama tinggi ngan punggung,wehh malu2.dgn guru jgn dsumpah seranah.lg2 guru yg ikhlas mngajar kita.guru ni dekat dng tuhan dsampaikan kita hak x kenal tuhan ni maka jdi kenal.haa....sayang sangat tuhan kat guru ni,kalo dmurkanya guru ni ehhh murka lagi tuhan kita ni.aku dulu ada gak sumpah seranah cekgu2 ni,dasar sengetnya..,lama2 tuhan nak bg tahu,kita tahu la kan...lagu tu la..adik oii,sayangnya aku ke mg,jaga dri tu elok2

aku tau la payah lagu mana nak hafal quran ni,aku pon hafal gak,ni pon tgh blawan masa ngn buku lain lagi ni.mmg kalo x kuat tu,ehhh x tbaca la quran tu,pakai enset jah cucuk telinga dgr quran..takpe,at least ada usaha.

haa..aku ni mcm dh kena stop la plak.kepada semua aku ucap selamat bjaya ya.imtiyaz dunia akhirat.mintak ampun salah silap kut mana2 ada slack.aku pun manusia gak,kot ada cela tu benda biasa aku kira.eh okasan,kenapa aku tulis melayu ni??? hahahahaa,layan~~~~

mana abi? lama x dgr abi ngepek.hahahahahhahaa


aku cinta kamu kerana tuhan,jika kamu benci tuhan atau tuhan benci kamu,aku juga benci.ayahku adalah islam dan semua muslim dan mukmin adik beradik ku.



benarkan satu ketika
derapan kuda kan tiba
menawan kota di roma

sultan salahuddin al-ayubi,sultan muhammad al-fateh aki rasa kalo ayi qayyum jadi lagu 2 ni pun x pa.kira ok la kalo kena mati sekarang pun,yennadeyyyy babai!

doa kat eru byk2
kirim salam byk2 kat m cik yam,syafakillah.moga Allah pelihara semuanya.
kepada okasan adan otosan,adik2 ku yg baik,yg aku syg kerana Allah dan onni-chan yg tergamak x mmbalas msg skypeku,hahaha,mak lang mak andak,pak cik,pak itam da pak usu..eruilinda musytal-ilakum awi222.hahahahahahahaha


wassalam alaykum

1 comment:

  1. awat lama tak dengar brite dr hangpa ..ropanya sibuk nak peksa naaa...takpa..takpa..kami semua kat sini doa hangpa dipmudahkan Allah..

    ReplyDelete