Sunday, May 1, 2011

Hari pekerja hari buruh makes no difference laa

   Salaam children of heaven,

  Tonight okasaan feels like writing in malay laaa...it has been such a long time since okasaan writes in malay ..
Okasaan was in form four when this incident occured ..okasaan can still remembers it ..seems like yesterday when okasaan thinks about it ...as you all know okasaan's secondary school was convent bukit nanas ..up on the hill of bukit nanas ,near the st.john school...but mind you all ..okasaan does not look like the school at all ..

  Satu hari saya meminta duit untuk membeli sepasang kasut sekolah kerana kasut lama saya hampir koyak ..kaki saya agak besar dan kasut lama agak sempit ...masa cuti sekolah  tu saya ingat mahu membeli sepasang kasut baru ...aduhai ...sedihnya rasa hati ...saya pulang ke asrama tanpa kasut sekolah yang baru...berderai-derai airmata saya apabila abah berkata "bukan abah tak mau bagi tapi abah takde duit"...sepanjang perjalanan dari sabak bernam - kuala lumpur airmata saya tidak berhenti mengalir sehingga pemandu teksi yang abah sewa agak kehairanan..maklumlah ..biasanya saya tidak begitu....itu insiden pertama...ini pula insiden kedua...masih lagi di tingkatan empat di awal-awal persekolahan ...saya di dalam aliran sains tetapi saya sangat membenci matematik tambahan...nak tahu mengapa...di dalam tingkatan empat saya duduk di belakang kerana saya tergolong pelajar tinggi ...yang susahnya cermin mata saya sudah agak kelabu ..selama hampir tiga bulan saya melopong setiap kali guru matematik tambahan mengajar ...sudahlah saya buta telinga pula hampir pekak kerana bahasa inggeris saya kurang lancar ...akibatnya saya ketinggalan ..apabila ustazah memberi duit untuk mengganti cermin mata baru ..saya sudah membenci add.maths ..

  Whenever okasaan thinks of these incidents , okasaan tries not to cry ...okasan can still remembers the way atuk said 'i don't have the money "... Ya Rabb..now okasaan has all the money in the world to buy those shoes and those spectacles...if only okasaan can reversed the world around...okasaan would surely reversed the world to that day again ..okasaan would tell atuk ..never mind abah ..i can still wear my old shoes for some time ...now whenever those two hafizs want to buy new sandals ,okasaan always tells them "just choose which pattern you think best"...okasaan does not want to make all okasaan's children cry ....not now not tomorrow..but twenty or thirty years from now ...

  Dear children of heaven , have okasaan tell you that atuk was the best pater in the whole world and opah was the best mater ...if only okasaan was sixteen years old again ...that is why dear children ,okasaan is the way okasaan now ..the money in okasaan hands have wings of their own ...hahahahahahaha...

  Adios , see you soon...but as usual please read your quran everyday ...solat as soon as the azan ends ..dresss as a good muslimah ...


No comments:

Post a Comment