Sunday, September 18, 2016

Few pages to finish my research ;D

Salaam :)

Hi, how are you doing? For me, it's fine. Holiday finishes and yeah go back to school. Today is the first day. And we have not much days left for this year curriculum. Just few weeks to go, then we will start to have the study break, or study leave whatever you call it to prepare for the final professional exam.

Most of my friends took this opportunity to spend their time with loved ones. Ada yang balik kampung. Ada yang travel outside Egypt. Ada yang ambil bas dan travel beberapa jam ke luar Cairo. Manakala eru dan ma hanya berada di dalam bilik dan saling berziarah antara satu sama lain. Kah3. Selain daripada bajet yang terhad, kami juga tiada plan untuk travel ke mana-mana. Well, kami kan nak buat sanah imtyaz kat sini. InshaaAllah saya ada setahun lebih lagi kat sini. And when my financial is stable, with the right timing no assigment to worry at and all, masa tu la saya akan ke sana sini. Okay ini sedih. Kerana itulah kata-kata yang selalu saya katakan pada diri sendiri sejak tahun 1. Tak perlu balik kampung, nak travel sana sini tunggu la. Ada masa lagi. Sedar tak sedar saya dah habis 6 tahun kat sini dan hanya melawat beberapa tempat di Mesir. Lol. Sedih ke ya? Biasa je. I know my limit =)

InshaaAllah lusa saya akan serahkan mini research saya kepada Dr feveret saya iaitu Dr Ghadaa. Saya sukakan beliau. Well sebenarnya saya suka ramai dr. Tapi Dr Ghadaa amat istimewa kerana pertamanya beliau orang yang pertama membantu saya clerking pada hari pertama saya di wad O&G ni. Beliau sporting. Passionate about her career. Dan beliau masakkan lasagna bakar yang sedap sewaktu saya berbuka bersama-sama dr lain di wad. Ia kenangan yang indah. Tidak terbayar.

Tapi saya ada banyak nak tulis lagi. Tapi saya perlu pergi solat dan sambung penulisan saya. Sukar juga tajuk saya kerana ianya tajuk yang mencakupi beberapa tajuk lain. Jadi saya perlu study semua dan buat rumusan serta menulis satu kajian yang berkualiti. Saya berharap contentnya bagus, updated serta susunannya kemas dan diterima oleh semua supervisors saya. InshaaAllah Zida yang akan edit balik semua ni. Saya percaya kepada kekemasan kerja beliau. Doakan kami viva next month iA ;) till then, paipai

No comments:

Post a Comment