Monday, September 5, 2016

I hope I know this soon

Salaam dear readers, whoever you are.

     I wish to set this blog private but I can't find the way. I remember invite umi and akak to write here few years ago. They did write. So siapa sebenarnya yang ada authority untuk blog ni? Umi? Eru rasa umi dah lupa password umi guna untuk blog ni. I don't think umi still have the minat to write things. Umi is near to 60 next year. It is different when she first wrote she was not even 55.

     So hari ni eru nak cerita apa yang berlaku. It is new things always when it comes to Zahraa. Sekarang dah bulan 9. Hanya sebulan saja lagi tinggal untuk sesi lecture. Kemudian on November we will start preparing for final professional exam which inshaaAllah will start at the end of Nov with MCQs. So hari ni takde lecture. Prof Mona dah 2 minggu on study leave. She went to Germany to finish her studies. I think on it, what a courage. Or she must be rich. Or she is funded. Sebab seminggu kemudian, Prof Abo Fotouh kata masa ganti lecture Prof Mona, beliau pergi Jerman sebab teman atau jumpa suami beliau kat sana. And she went there together with her daughter which accompanied her on her last lecture with her. I said beruntungnya parents from this kind of background. Muda2 dah ada pengalaman berjalan overseas. But then I think of myself. My parents still funding me though I know we are not that rich to spend money on 2 children. Thanks umi abi sebab beri peluang. I really love and enjoy my time being in Egypt. Macamana la eru nak balas jasa umi abi ea, huk huk

     Hari ni tak ada lecture. Eru bangun mandi brekpes baca Quran kemudian download Running Man. Kah3. Kemudian off ke hospital. Eru pergi klinik pesakit luar sebab rasa malas nak attend lecture sejam. Sebenarnya nak spend masa 2 jam lecture Prof Mona kat OPC (outpatient clinic) sebab lepas dah bersiap semua 6 something Ma kata tak ada lecturer akan ganti Prof Mona. So I decided before its getting more sunny I better hit the road. So I spend the time in OPC. Hari ni masuk2 je ada sorang doktor je. Klinik tak bukak lagi. Nurse baru sampai. Dr ni pun baru sampai. So I grabbed my cases book and read. It was about endometrial carcinoma. Patient was around 50, not married, obese and not controlled DM. Ada bleeding so buat U/S semua detect ada endometrial carcinoma. Dr masih berborak dengan nurse bahagian sakit perempuan. I looked at my watch. Dah 9 something. I start to think, cemana nak maju kalo camni. Patient dah berderet agaknya kat luar. Patut pukul 9 semua doktor dah ada dan patient dah boleh start masuk untuk dapatkan rawatan. Huhu

     Dr habis berborak I asked her permission if I can involve today in taking ptients blood pressure. She looked surprise. Mungkin sebab 1st time ada student nak involve ataupun dr rasa mende tu kacang sangat. Then came dr Asmaa. Both looked astonished as my request was so weird. She said, nak buat BP je ke? It is so simple. Of course you can. So gembira la. Sebab kebenaran dah dapat. It means she welcomes me and thats enough. Memang dapat banyak kali jugak assist ambil BP. Ada yang ch HTN, ada yang PET, ada yang BP rendah dan ada yang normal je. It was a good day of course and bad day for some doctors. Dorang ada bertelingkah, and you know la wanita mesir. pergh boleh tahan sorang2. Garang nak mampus. But I dont think they are angry until they calling names. Semoga Allah permudahkanlah urusan korang ye dr2 sekalian. I know it is a heavy task. Aku yang berdiri observe U/S, amik hx 2 student Malaysia from Islamic studies, ambil BP pt dalam sedozen, acah2 interpret CTG pun masuk round pukul 12 dah collapsed. Dengar tak dengar je small lecture dr  Haala tadi on PIH. walaupun hari ni sebenarnya turn aku untuk OT dan ada sorang pt untuk NVD tapi aku decided nak balik. Sampai rumah isi perut sikit, tengok RM dah habis download ke belum terus tidur selama 2 jam sebelum dikejutkan ngan suara Wani. Wani ngan Leha baru balik OT dan tak ada pun kes sama ada CS ataupun NVD ataupun DC. So terima kasih Allah bagi aku balik terus hari ni. Sangat penat, huhu

     Okay la. Nak makan nasi telur ngan kicap. Lepas tu ROS, dan beberapa benda nak tengok. Kemudian nak study. End round punya assignment dah dapat tajuk. I am in team of Prof Asmaa Mahmoud. Lecture dia best gila. Pumpang2 keluar isi daripada mulut dr ni. And her voice is clear and her lecture is very good la. I hope to have a fruitful discussion with here. Okay, pen off. Babai stalkers

No comments:

Post a Comment